Sekret skutecznego wdrożenia Magento

zakupy online

Postawienie sklepu na Magento stanowi nie lada wyzwanie, dlatego warto powierzyć to zadanie profesjonalnej agencji e-commerce. Dzięki temu zyskujesz pewność, że proces przebiegnie sprawnie, a przy tym unikniesz zbędnych kosztów. Doświadczony zespół stworzy sklep, który spełni oczekiwania klientów i przyspieszy proces realizacji zamówień. Sprawdź, jak wyglądają wdrożenia Magento od środka.

Sprawdź: https://satisfly.co/pl/technologie/magento/

Analiza biznesowa – dlaczego warto ją przeprowadzić?

Specjaliści zalecają wykonanie wnikliwej analizy biznesowej przed wdrożeniem Magento. Polega ona na zbieraniu i analizie danych związanych ze strategią firmy i specyfiką rynku, na jakim działa. Dodatkowo analityk bierze pod uwagę strukturę organizacyjną i przepływ informacji w przedsiębiorstwie. Na tej podstawie zespół określa wymagania funkcjonalne sklepu, a także przygotowuje schemat architektury IT, harmonogram działań i kosztorys.  Podczas rozmowy z klientem specjaliści starają się określić jego cele i potrzeby. Wspólnie ustalają też strategię działania. Analiza biznesowa pozwala usystematyzować procesy, wspierające sprzedaż, jednocześnie stanowi podstawę do tworzenia spersonalizowanych rozwiązań. W ten sposób znacznie ułatwia pracę agencji na kolejnych etapach. 

Jakie są ukryte koszty wdrożenia Magento?

Koszt sklepu zaczyna się zwykle od 100 tys. zł. Platforma Magento udostępnia trzy wersje: Open Source, Adobe Commerce i Commerce Cloud. Pierwsza opcja umożliwia bezpłatne pobranie i modyfikację kodu źródłowego. Wielu przedsiębiorców zapomina o kosztach, związanych z utrzymaniem platformy, zakupem domeny i hostingu. Oprócz tego sprzedawcy powinni uwzględnić prowizje dla operatorów płatności i opłaty abonamentowe za dodatkowe moduły. Czas wdrożenia Magento zależy od stopnia skomplikowania projektu. Należy zaznaczyć, że wpływa to na koszt realizacji przedsięwzięcia.

Zobacz także:  Facebook User - Co To Znaczy? Czy To Znaczy, Że Ktoś Nas Zablokował Lub Usunął FB?

Jak dobrze wdrożyć PWA Magento?

Coraz więcej osób robi zakupy na smartfonie, dlatego warto dostosować się do ich oczekiwań. Postaw na PWA, czyli progresywną aplikację webową. Mogą z niej korzystać zarówno użytkownicy Androida, jak i iOS. Działa podobnie jak standardowa aplikacja mobilna, ale nie trzeba pobierać jej ze sklepu Google Play lub App Store. Wystarczy wpisać adres witryny w przeglądarce mobilnej, a następnie dodać skrót na ekranie głównym. Aby przeglądać ofertę i dodawać produkty do koszyka, klient może działać w trybie offline. Do sfinalizowania transakcji potrzebny będzie dostęp do Internetu. 


Wdrożenie podstawowej wersji PWA trwa mniej więcej tydzień. W tym celu należy dodać manifest j.son, a następnie zarejestrować Service Worker. Specjalista doda cache do kilku podstron, na koniec zajmie się trybem offline. Implementacja zaawansowanego PWA Magento trwa dłużej niż 7 dni. Można to zrobić przy pomocy:

  • Venia Storefront,
  • Scandi PWA,
  • Vue Storefront. 

Jak zaprojektować UX sklepu internetowego?

Sklep powinien być estetyczny, ale też przyjazny i użyteczny. Nowoczesne wdrożenie Magento obejmuje tworzenie wireframe’ów, czyli uproszczonego szkicu interfejsu użytkownika. Następnie specjaliści projektują makiety i szczegółowe widoki sklepu – strony głównych, koszyka i kroków zakupowych. Agencja e-commerce zazwyczaj stosuje podejście first-mobile, co oznacza, że w pierwszej kolejności bierze pod uwagę potrzeby użytkowników mobilnych. W kolejnym etapie zespół przygotowuje makiety desktopowe.

UX designerzy współpracują z front-deweloperami, copywriterami, specjalistami ds. marketingu. Należy zaznaczyć, że będziesz mógł na bieżąco monitorować postępy. Na koniec przeprowadzane są testy A/B i badania jakościowe. W ten sposób agencja dostanie cenne informacje od badanych, na podstawie których wprowadzą niezbędne poprawki.

Jak ograniczyć koszty wdrożenia?

Jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem, zwróć uwagę na gotowe szablony. Dużą popularnością cieszy się Hyva, Luma i ScandiPWA. Na ich bazie można stworzyć przejrzysty, funkcjonalny i intuicyjny sklep. Postaraj się brać aktywny udział w projekcie, w ten sposób przyspieszysz realizację przedsięwzięcia i unikniesz nieporozumień. Spróbuj też przenieść na siebie część zadań, zatrudniając specjalistę ds. marketingu, product ownera, czy manager e-commerce. W ten sposób nie tylko ograniczysz koszty, lecz także usprawnisz komunikację z agencją. 

Zobacz także:  Jak SEO sklepu internetowego wpływa na sprzedaż na Allegro?

Czy warto zbudować wersję MPV sklepu internetowego?

Wspomniane rozwiązanie sprawdzi się przy większych projektach. Dzięki temu zweryfikujesz swój pomysł na biznes, a przy tym zaoszczędzisz sporo czasu i pieniędzy. MPV jest wyposażona w podstawowe funkcje, co pozwala pozyskiwać informacje zwrotne od klientów. Zamiast przepalać budżet, sprawdzisz, w jakie moduły powinieneś zainwestować. Skuteczna agencja e-commerce wesprze Cię w rozwoju sklepu internetowego. Wdrażając wersję MPV, szybciej osiągniesz zysk. Pamiętaj, że im szybciej wystartujesz z biznesem, tym prędzej zaczniesz budować rozpoznawalną markę i pozyskiwać klientów. 

Podsumowanie

Podczas konsultacji z agencją e-commerce przedstaw swoje oczekiwania, ale jednocześnie bądź otwarty na propozycje. Zaufaj doświadczeniu i kreatywności firmy wdrażającej, zwłaszcza jeśli współpracowała już z markami z Twojej branży. Zespół podpowie, jakie rozwiązania sprawdzą się w Twoim sklepie, a jakie niekoniecznie. Specjaliści wybiorą odpowiednie moduły, a w razie potrzeby dostosują je do Twoich potrzeb.

Artykuł sponsorowany

Polecane Artykuły

Scroll to Top